Cunda Adası Ayvalık Gezisi
2 Günde Ayvalık Cunda Adası
Ana Sayfa » Ayvalık » 2 Günde Ayvalık Cunda Adası
Yazan-Çizen Cundalı | 25 kişi yorumlamışyorum cunda
Üretim Tarihi: Pazartesi, Aralık 10, 2007

Cunda Adası

Dünyadaki cennet Cunda Adası. Daha önce hakkında çok şey duyduğum bu ada içinde bulunduğum her dakika beni büyüledi. İki günlük unutulmaz Cunda adası gezimi sizlerle paylaşmadan edemiyorum.

Cuma günü akÅŸamüstü iÅŸten çıktıktan sonra saat 19.00 gibi Ä°zmir’den Cunda’ya doÄŸru yola çıktım. Sonunda fırsat bulabilmiÅŸtim ve bu cennetin güzelliklerini yaÅŸamaya hazırdım.Ä°lk olarak Ayvalık’a vardım. Ayvalık’tan Cunda adasına karayolu baÄŸlantısı vardı. Sonradan öğrendim ki yıllar önce bu adaya sallarla gidiliyormuÅŸ. Tabi ilerleyen teknolojiyle birlikte motorlarla ulaşıma geçilmiÅŸ. Yinede kış koÅŸullarında hastane vb. ihtiyaçları karşılamak, çocukların okula gidip gelmesi zor oluyormuÅŸ. 1966 yılında ise “Türkiye’nin ilk boÄŸaz köprüsü” ile adaya karayolu baÄŸlantısı saÄŸlanmış. “Türkiye’nin ilk boÄŸaz köprüsü” yazısını gördüğümde inanılmaz ÅŸaşırdım. BoÄŸaz köprüsünü sadece Ä°stanbul’la özleÅŸtirdiÄŸimizden içimi garip bir his kapladı.Saat 21.00 civarında Cunda’ya vardım.

Bu küçük adada birçok otel var. Ben de bu otellerden biri olan eski taÅŸ ev görünümü verilmiÅŸ “Deniz Otel’e” geldim. Odama yerleÅŸtikten sonra saatlerdir süren açlığımı gidermek üzere otelin restoranına yöneldim. Deniz ürünleri ağırlıklı bir yemekle karnımı tıka basa doyurdum. Çok yorgun olmama raÄŸmen muhteÅŸem manzarayı bırakıp uyumaya gidemedim. Tam 2,5 saat boyunca deniz kenarında oturup temiz havada eÅŸsiz bir manzara izledim.Bu 2,5 saat; tüm yorgunluÄŸumu, stresimi, dertlerimi alıp götürdü. O anki huzurumu anlatamam.Ä°stemeye istemeye uyumaya çekildim. Çünkü sabah erken kalkıp güzellikleri doyasıya keÅŸfetmeliydim.

Cumartesi sabahına meÅŸhur TaÅŸ Kahve‘de Ayvalık tostu yiyerek baÅŸladım. Denizin sabah güzelliÄŸine tanıklık ederken bir yandan da çayımı yudumluyordum.TaÅŸ Kahve’de otururken Cundalı birkaç kiÅŸiyle sohbet etme fırsatım oldu. O anda Cunda halkının sıcak mizacıyla tanıştım. Gerek kendilerine has konuÅŸma tarzlarıyla (KonuÅŸmalarında Girit ÅŸivesinin izleri yaşıyor) gerekse içten tavırlarıyla beni çok etkilediler. Yerel halkın çoÄŸu mübadele esnasında Midilli, Girit veya Resmo’dan Cunda’ya gelmiÅŸler. Sohbet sırasında Cunda hakkında da pek çok bilgi edindim.Daha sonra TaÅŸ Kahve’den kalkıp Cunda’nın ara sokaklarını keÅŸfetmeye koyuldum. Rumlardan kalma müstakil taÅŸ evlerin görkemli mimarisiyle adeta geçmiÅŸe yolculuk ediyordum Rum evleri‘nin arasında. Burası özlemini çektiÄŸim, hayalini kurduÄŸum sıcacık bir ortamdı. Cunda’ya birkaç günlüğüne tatile gelip sonra buraya yerleÅŸmiÅŸ olan insanları çok daha iyi anlıyordum artık. Çünkü buranın büyüsüne kapılmamak imkânsızdı. En zoru da bu büyülü yeri bırakıp gitmesiydi. Cunda’yı görseniz buraya yerleÅŸmiÅŸ olan sanatçılara, bilim adamlarına mutlaka siz de hak verirsiniz. Burası tam bir ilham kaynağı. Burası tam bir huzur diyarı.Rumlardan kalmış olan ve hala ayakta duran Taksiyarhis Kilisesi de çok ilgimi çekti. Bu kilisenin içindeki süslemeler insana çok ÅŸey anlatıyor ve bu büyük yapı adeta tarihe meydan okuyordu.Bu arada Âşıklar Tepesi’ne doÄŸru adım adım ilerlemeye baÅŸladım. Buraya vardıktan sonra gördüm ki cennet ayaklarımın altındaydı. Bu tepeden Cunda’nın dört bir yanını görmek mümkündü.Bu gezintimden sonra otelime döndüm. Serinlemek için biraz denize girdim. Öğle yemeÄŸi için de Hotel Ezer’i seçtim. Menüde balık çorbası ilgimi çekti. Bu çorba adada denediÄŸim güzel tatlardan biriydi.Yemekten sonra fenere balık tutmaya gittim. Buradan gün batımını izlemek de ayrı bir keyif verdi bana.AkÅŸamüstü deniz kenarında otelime dönerken çok eski bir yapı dikkatimi çekti. Sanırım sadece bu eski okul binasını izlerken on beÅŸ dakikamı harcadım. Tabi buna harcamak denilirse.Otele dönünce deniz manzarasının keyfini sürmek için sahilde oturdum biraz. Bu sırada otel sahipleri konukseverlikleriyle beni yalnız bırakmadılar. Gerçekten buradaki insanların sıcaklığını içtenliÄŸini hemen hissedersiniz. DoÄŸallığını yitirmemiÅŸ insanları görmek beni çok mutlu etti.

AkÅŸam yemeÄŸi için Cunda’nın ünlü restoranlarından birini seçtim.Ayvalık zeytinyağını duymamış olan yoktur. Zeytinyağının en hası buradadır. Sırf bu yüzden bile adada yaÅŸayanlara tatlı bir kıskançlık duydum. Çünkü yemeklerde bu eÅŸsiz yaÄŸdan baÅŸka bir yaÄŸ kullanılmamaktadır. Belki de buradaki insanların uzun ömürlü olmasının iksiri budur.(Gerçi bunda havanın etkisi de yadsınamaz)Ä°ÅŸte bu zeytinyağı, yediÄŸim her mezede, salatada, balıkta kendini hissettirdi. Girit usulü ot çeÅŸitleri (radika, istifno, turp otu), türlü türlü mezeler, kalamar, ahtapot, yengeç gibi deniz ürünlerinin deÄŸiÅŸik lezzetleri, balık yemekleri ve sayamayacağım birçok lezzet ancak yerinde tadılarak anlaşılabilir.YemeÄŸi yedikten sonra yine dolaÅŸmaya koyuldum. Dolaşırken aklım tatlı bir ÅŸeyler yemekte olduÄŸundan birçok tatlı seçeneÄŸi fark ettim. MeÅŸhur sakızlı dondurma, ada lokması bunlardan birkaçı. ÖzlemiÅŸ olduÄŸumdan benim tercihim waffle yemek oldu. Tatlımı da yedikten sonra canlı müzik yapan bir bara girdim. Belediyeden izin alabilenler arka sokaklarda böyle cafe-bar tarzında mekânlar açmış. Cundalı gençlerin düzeyli olmaları ve modernlikleri dikkatimden kaçmayanlar arasındaydı.Ne yazık ki canlı müzik keyfimi çok uzatamadı; çünkü ertesi gün erken uyanmam gerekiyordu.Cunda’da Özel yatlar, kiÅŸi başı fiyatla günlük olarak kiralanıyormuÅŸ. Ben de kaldığım otelin ortaklarından Salim Ezer’in yönlendirmesiyle bir yat gezisine dâhil olmuÅŸtum.Pazar sabahı tatlı bir serinlikle uyandım. Adanın nefis tulum peyniri ile harika bir kahvaltı yaptıktan sonra hemen tekneye gittim.Deniz üzerinde, tek kelimeyle muhteÅŸem bir gün geçirdim. Gün boyunca fotoÄŸraf makinesini elimden düşüremedim.Cunda’nın esas doÄŸal güzelliklerine bu yat gezimiz esnasında tanık oldum. Tertemiz deniz ve küçük adacıklar bakir bir güzellik oluÅŸturuyordu. Gerçekten kendine has doÄŸası olan bir memleket burası…

Adalar denizin her yerine serpilmiÅŸ durumdaydı. Biz bunlardan Hasır ve Maden adasına çıktık.Gün boyu yaÅŸadıklarımı anlatmam çok uzun sürer; ama ÅŸunu söyleyebilirim: “Dünyadaki cenneti görmek için mutlaka adalar turuna çıkınız.” Masallarda anlatılan diyarları görüyormuÅŸ gibi olacaksınız…AkÅŸamüstü otelime döndüğümde hala gördüğüm güzelliklerin etkisindeydim. Ä°ÅŸte en zoru da bu cenneti bırakıp gitmekti. Ne yazık ki kısa tatilimin sonuna gelmiÅŸtim. Saat 21.00 gibi Ä°zmir’e doÄŸru yola çıktım. Artık her fırsatta bu büyüleyici yere gelecektim, bundan emindim.Kesinlikle ÅŸunu belirtmek isterim: Cunda keÅŸfim; tarihi dokusuyla, bakir güzellikleriyle ve diÄŸer harikalarıyla, unutulmaz anılarım arsınsa yerleÅŸti.Cunda Adası

Ayvalık 2007 / Gökhan KÖŞNEK

View this Post in: English French Arabic German Greek Japanese Spanish

Facebook'da Paylas

Bakın Millet Neler Demiş?

25 comments
  1. Ayvalık da yapmadan dönmeyin
    Aralık 11, 2007

[...] Ayvalık Cunda Adası Gezi Günlüğü [...]

2. evÅŸan
    Aralık 15, 2007
    sus

cunda adası harika bir yer

3. m€l!s
    Ocak 2, 2008
    sus

Ayvalık ve Cunda Adası gerçektende muhteşem bir yer herkese tavsiye ederim!!

4. Mumi
    Åžubat 22, 2008
    sus

memleketim okadar güzel ki her fırsatta özlüyorum ve hasretimi bu yazılarla azcık da olsa hafifletiyorum. Cennet memleketim benim…

5. fatih
    Åžubat 29, 2008
    sus

evet cundayı çok ama çok iyi anlatmışsın benim o kadar gezme tanıma fırsatım olmadı ama insanlarının sıcaklına ve denizinin güzellini görme fısatım oldu tatil için çok ama çok mükemmel bir yer şu bahsetmiş oldugun aşıklar tepesinide çok ama çok merak ettim ilk fırsatta orayı görmek istiyorum

6. FEYRUZ
    Mayıs 4, 2008
    sus

cunda da yaÅŸamak için imkan yaratarak eÅŸim le beraber istanbuldan buraya yaÅŸamak için geldik, bugün 1 senemizi dolduruyoruz, bu eÅŸsiz güzellikteki huzur dolu adada yaÅŸadığım için kendimi çok ayrıcalıklı hissediyorum, gerçekten isteyen herkese buralarda yaÅŸama ÅŸansı diliyorum…

7. gül
    Temmuz 15, 2008
    sus

ben balayımı cunda adasında geçirdim.gerçekten görülmesi gereken biryer.Cunda adasında balayı .şanslıyım.herkese tavsiye ederim

8. Hatice
    Temmuz 20, 2008
    sus

Ben hemen her sene AtınoluÄŸa giderim ve sadece iki sene önceki tatilimde bir akÅŸam için Cunda adasına uÄŸrayıp akÅŸam yemeÄŸi yedik. Ama bu sene kararlıyım gün en aydın saatlerinde Cundaya gideceÄŸim ve o sokaklarda ben de dolaÅŸacağım… TaÅŸ Kahve de derin derin nefes alarak ÅŸekerli kahvemi yudumlayacağım. Aşıklar tepesine uÄŸrayıp, belki aÅŸkımı bulacağım….
    Söz dönünce yazacağım size… neler yaÅŸadığımı… AÄŸustosun 3. haftasının bir günü bir BEN de orada olacağım.

9. alara
    Temmuz 22, 2008
    sus

bizim ayvalıkta yazlığımız var.Neredeyse her akÅŸam cunda’dayız orası akÅŸamları bir baÅŸka oluyor.hele o lokma tatlısı offff….

10. müge
    Temmuz 30, 2008
    sus

Cundaya gidipte eÅŸsiz bir koyda bulunanAda Camping ve Ortunç’a gitmemek olmaz.Ama Ortunç’a giriÅŸin çok fahiÅŸ bir fiyatı var özellikle çocuklara giriÅŸ ücreti alınması çok saçma bence.Ada campingin yemekleri de bir harika herkese tavsiye ederim.

11. hacı hasan köşnek
    AÄŸustos 30, 2008
    sus

gökhan köşnek sizile tanışmak istiyorum

12. feraye hocaoÄŸlu
    Eylül 3, 2008
    sus

merhaba 25 ağostosda 2 gün eşimle 2 gece bu otelde kaldık inanılmaz güzel sessiz sakinbir yer ama cundaya gidib de haydi abbas rum meyhanesine uğramadan gelmeyin çok muhteşem bir ortam işletmecisi çok sıcak kanlı bir bayan çok harika 2 gün geçirdik eşim ve ben çok mutlu döndük 2 gün bile olsa gerçekden dinlendik dilerim tekrar gitmek nasip olur modacı feraye hocaoğlu

13. aslı
    Ekim 30, 2008
    sus

ben bu siteye yeni girdim adım aslı köşnek gökhan bey kimlerdensiniz yaa cvpppp

14. Kemal
    Mart 8, 2009
    sus

Cunda adasini daha once televizyonda gormustum, ama Gokhan bey gercekten guzel anlatmis 2009 yazinda iznimde kesinlikle gidecegim. Maalesef Turkiye’nin disinda bunlari hic bir yerde yasamak mumkun degil.

15. derya
    Nisan 2, 2009
    sus

fotoğraflarını gördüğümde bile içim gitti.kimbilir gidince ne hisseder insan? karar verdik bu yaz 1 haftalığına ordayız:))

16. filiz
    Mayıs 2, 2009
    sus

nasıl yaaa çok süper bebek

17. selin
    Mayıs 2, 2009

dadadadadabbbb ben gitmedim ama 23 mayısta gidicam 55 tele

18. Hasan
    Temmuz 7, 2009
    sus

Almanyada Cunda Adasinda bir hafta tatil yapmak istiyom, eski tarihi bir Otel veya ev olabirim , öneren birileri varsa sevnirim..

19. ASLI
    Temmuz 8, 2010
    sus

cunda harika bir yer. eÅŸimle her yaz ordayız. oÄŸlumda çok seviyor. biz ailecek oraya aşığız….

20. tolga türkmen
    Temmuz 24, 2010
    sus

cunda ve ayvalık türk ve yabancı turistlerin E ve D sınıfı tatilcilerin tercih ettiÄŸi bir yer mekan olarak güzel ama çevresi ve insanları çok kötü bence sadece 1 günlük bir yer birde burayı antalya ve bodrumla bir tutyorlar tatil beldesi diyorlar tam bir saçmalık.sahildeki kafelerde bir bira 5tl burası bodrum mu kardeÅŸim 4 kiÅŸilik bir ailenin günlük masrafı 300 tl(alkol hariç)burayı tercih eden insanların bu kadar parası yok zaten o kadar paraya antalyada 4 yıldızlı otel var …

21. özgeee
    AÄŸustos 29, 2010

rakı, balık, ayvalık…

22. ezgi
    Ekim 18, 2010
    sus

ben cunda da yaşıyorum doğdumumdan beri burda oturuyorum bence buraya gelin burası çok mükemmel bir yer burda manastır kilise aşıklar tepesi değirmen ve daha bir sürü şey var tavsiye ederim ve ben burda yaşıyorum

23. Busra Akova
    Ocak 12, 2011
    sus

Kendimi bildim bileli yazları Cunda Adasına gideriz ailecek.Çok güzel , çok sıcak , içten insanlar , havası , doğası , mimarisi , yapısı ile vazgeçilmeyecek bir yer.
    Mutlaka gezilip görülmesi gereken bir yer.Senelerdir giderim hiç sıkılıp yinemi orası demedim.Her sene biraz daha güzelleÅŸiyor sanki…

24. Ihsan Yilmaz Bozdana
    Ekim 7, 2011

Merhaba,
    Ben yurtdisinda yasayan bir Turk vatandasiyim.Uzun bir muddet Turkiye’de kalmagi planliyorum.Bir arayis icindeyim ve bu konuda benle paylasmak isteyenlere acigim.
    Saatlerce internette Ayvalik ve adalari hakkinda bilgi edinmege calisiyorum. Bu arada Cunda adasi da super bir olsa gerek.
    Bana bu bolge hakkinda bilgi vermek isteyenlere simdiden cok tesekkur ederim.
    Insallah yakinda sahsen bolgeyle tanisma firsati bulurum.Selam ve sevgiler
    Sihhat,huzur ve mutluluklar dilerim. Hoscakaliniz.

25. buket yalın
    Haziran 25, 2012
    sus

otel güzel olabilir fakat havuz çok sorunluuuu! 1- duş almadan girilmez(ki duş buz gibiii!!) 2-havuz cafeden birşey almazsanız surat o biçim 3-havuz cafe de herşey 2 katı 4- yan gelip yatıyolar kendileri çok para alıyorlar onların yanında çalışanlara çok az para veriyorlar 5-ağlamak yok bağırmak yok çağırmak yok 6- havuzun yanına yani oralarda terlikle basmak yok 7-su sıçratmak yok 8- BAĞIRMAK YOKSA EĞLENMEKTE YOK DEMEKTİR E BİZ ORAYA NE İÇİN GELDİK !???

Cevap yaz

Söyleyecek birşeylerim var diyorsanız!

Resminizi ekleyin!
Gravatar'a katılın ve burada resiminizde yayınlansın. Hemde Bedava!